Automobilový průmysl a jeho produkty budou v nejbližších letech permanentně připojené na internetovou síť. To do vozu vnese celou řadu nových funkcí a technologií, mezi kterými bude figurovat umělá inteligence vozu.
Věří v to především Microsoft a snaží se této vizí jít naproti. Svědčí o tom i jeho spolupráce s BMW, Nissanem a nově také s Toyotou. Microsoft své plány prozradil již loňský rok, kdy řekl, že nehodlá vyvíjet vlastní autonomní automobily, o což se snaží Google i Apple, ale raději bude dodavatel softwaru a technologií na pozadí celého provozu automobilu budoucnosti.
Každá z automobilek má v současné sobě svůj vlastní palubní systém, který je šitý vozu přímo na míru. To by mělo do budoucna zůstat zachováno, ovšem s tím rozdílem, že všechny systémy budou z produkce jediného výrobce, a to Microsoftu. Primárně by byly vždy na pozadí cloudové služby od Microsoftu, které by zajišťovali konektivitu mezi jednotlivými vozy. Microsoft by dodával také autonomní navigaci a umělou inteligenci pro přirozenou komunikaci s vozidlem.
BMW již prezentovalo implementaci asistentky Cortany do svého palubního systému. Díky ní je možné dávat rozkazy hlasem automobilu, ale i si skrze Cortanu spravovat agendu, zajistit navigaci, pustit hudbu, vyhledat restauraci atd. Cortana však rozumí zatím jen anglicky.
Podobný směrem se chtějí vydat i další automobilka z Japonska. Toyota má nyní svou dohodu s Microsoftem o využití jeho patentovaných technologií, přičemž podobnou smlouvu má Microsoft i s Nissanem. Partnerství se podařilo domluvit i s Volvem, kde ovšem prozatím bude fungovat například Skype či office 356. Kde se ovšem prozatím ledy neprolamují, jsou společnosti Ford a Fiat, které také byly ohlášeni coby partneři.