Jedinou věcí, kterou v televizi či na internetu nechceme vidět, jsou reklamy, a bohužel zrovna tyto dvě média jsou jich plná. Své o tom ví i uživatelé YouTube, kteří jsou mnohdy nucení podívat se na půl minutové reklamy před samotnými videem, které chtějí zkouknout, aniž by šly tyto reklamy přeskočit.
S tím je však nyní již konec a YouTube s touto nepříjemností končí. Jejich absenci však nahradí větší množství jiných typů reklam. K tomuto kroku se web rozhodl z důvodu lepšího pocitu z reklam u uživatelů. Místo toho se nyní Google bude více zaměřovat na reklamy, které fungují lépe pro uživatele i inzerenty.
Otázkou je, zda bude větší množství trochu jiných reklam mít na uživatele lepší vliv a budou spokojenější. Změna totiž přijde až za 10 měsíců a tyto otravné reklamy tak budou nadále pokračovat, plus již nyní bude navýšen počet bumperů, které známe z klasického televizního vysílání, tedy reklamy, které přeruší video, budou trvat 10 sekund a pak se opět zpustí video, bez možnosti reklamu přeskočit.
Někteří odborníci za těmito kroky vidí stále se zvyšující konkurenci v oblasti videí od Facebooku. Někdo dokonce hovoří přímo o strachu Googlu ze strany Facebooku. Facebook se chce totiž nyní na vide hodně zaměřit a inzerenti se toho snaží pomalu využívat. V YouTube tak nyní může probíhat malá panika.
Jiní experti však mluví o tom, že tento krok je naprosto logický. YouTube si uvědomuje, že uživatelé jsou na nepřeskočitelné reklamy alergičtí a tak se s tím snaží něco udělat, a to je dobře. Navíc je zde pořád možnost zaplatit si YouTube obsah zcela bez reklam. Takže každý má na výběr.