Společnost Amazon by chtěla každý rok vydat 30 filmů. Tím by se z něj stal velký konkurent pro Netflix.
Amazon jde do boje!
Amazon se v rámci své platformy Prime Videos snaží vybudovat obrovské multimediální centrum, které bude zahrnovat obsah třetích stran, ale také exklusivní filmy a seriály dostupné pouze na něm. Díky tomu by se stal velkým konkurentem pro Netflix, který momentálně hraje v tomto směru prim.
Amazon má již připravené obří částky na to, aby dokázal zaujmout předplatitele. Jeho hlavní výhoda spočívá v tom, že v balíčku bude krom multimediálního obsahu také například doručování balíčků, což je v USA velmi ceněná přidaná hodnota.
Exklusivita jako nástroj
Amazon by chtěl každý rok nabídnout zhruba 30 filmů z vlastní produkce. K tomu připočítejme ještě seriály, kdy Amazon momentálně připravuje například seriál na motivy pána prstenů. Právě exklusivní obsah je hlavní přidanou hodnotou jak zákazníky přilákat, což se potvrdilo například i výrobcům herních konzolí.
Aktuálně Amazon investoval například o filmového festivalu Sundance, kde koupilo pět filmů v hodnotě 47 milionů dolarů. Netflix koupil jen 4 filmy za 22 milionů dolarů. Uvidíme, kam nás tento konkurenční boj dostane a kdo z něj nakonec vytěží nejvíce. Amazon i Apple jsou na tom finančně mnohem lépe než Netflix a tak mohou investovat mnohem více. To znamená zajímavější filmy, herci i tvůrci. Netflix by se proto měla začít trochu obávat.