I když zrovna pracovní místo máte, mohou se náhle objevit zajímavé Oferty pracy, které vás zaujmou a vy o nich začnete uvažovat. Jestliže se rozhodnete odpovědět na volnou pracovní pozici, měli byste mít připravený aktuální životopis.
Jak by měl vypadat dobře sepsaný životopis?
Životopis shrnuje pracovní dovednosti, znalosti a dosavadní pracovní zkušenosti. Je potřeba, aby byl sepsán přehledně a srozumitelně, aby personalista během krátké chvíle o vás zjistil vše potřebné. Údaje uvádějte ideálně pomocí odrážek v krátkých slovních spojeních. Podrobnější představení svojí osobnosti nechte do motivačního dopisu, který si také připravte.
Životopis se nejčastěji posílá e-mailem v digitální podobě, ve Wordu nebo v PDF. Jeho délka by neměla přesáhnout 2 strany A4. Orientaci v životopisu usnadňuje přehledná struktura.
Mezi základní data patří kontaktní údaje nacházející se v úvodní části životopisu. Zahrnují jméno a příjmení, adresu, telefonní a e-mailový kontakt.
Další část životopisu představují pracovní zkušenosti. Ty jsou jeho nejdůležitější částí. Měly by být seřazeny chronologicky od těch nejnovějších.
Důležitou informaci představuje také dosažené vzdělání, případně seznam kurzů, školené nebo stáží které jste absolvovali.
Další kategorii představují vaše schopnosti a dovednosti. Zde můžete zmínit jazykové znalosti, dovednosti v oblasti IT, zda jste držitelem řidičského či jiného oprávnění a podobně. V závěru můžete zmínit své zájmy a záliby. Ty mohou více vypovědět o vás samotných. Popřemýšlejte o takových, které by souvisely s konkrétní pracovní nabídkou.
Pracovní portály
Nemáte-li konkrétní nabídku, ale rádi byste práci změnili, poohlédněte se po pracovních portálech. Kromě těch českých můžete hledat práci i v zahraničí. Mezi přehledné zahraniční pracovní portály patří hitpraca.pl. Nabízí pracovní msta podle oborů nebo podle měst. Třeba vás zaujme nabídka Praca Poznań. V tom případě si nezapomeňte připravit životopis také v polštině.