PR článek je v dnešní době často skloňované slovo. Co vlastně takový článek vlastně znamená, co obsahuje a k čemu je dobrý? A především, jak jej získat? Tak na to se nyní pokusíme nalézt odpověď.
U PR článku jsou důležitá první dvě písmena, tedy PR-Public relation, což je v překladu vztah s veřejností. A PR článek se skutečně snaží vytvořit určitý vztah mezi zadavatelem článku a veřejností, dostat zadavatele do povědomí veřejnosti, propagovat jej a získat veřejnost na jeho stranu tak, aby měly zájem o jeho produkty či služby.
Zdroj odkazů
Navíc jsou PR články cenné i jako zdroj textových odkazů. Důvodem, proč vůbec existují, je jednoduchý. Jsou totiž vhodné k propagaci a v mnoha ohledech jsou lepší než například reklamní bannery či klasické textové odkazy. V článku lze produkt představit, zmínit se o něm v souvislosti s nejrůznějšími zajímavostmi, vyzdvihnout jej a lépe na něj upozornit.
V PR článku by se tak mělo vždy objevit, o jakém produktu vlastně PR článek hovoří, čím je produkt přínosný, co jeho nákupem zákazník získá a tyto jednotlivé body nadále rozvíjet. Na konci článku by měl čtenář přesvědčen o kvalitě produktu či služby a musí být zcela jasné, co pro něj koupě bude znamenat.
Tvorba a umístění PR článku
Tvorba PR článku však není nic jednoduchého a rozhodně není dobré vytvářet jej horkou jehlou. Proto je dobré nechat své PR články vytvářet odborníky, kteří se pohybují v problematice již delší dobu, znají veškeré zákonitosti platící při tvorbě článků a umí si hrát se slovy. PR články si lze přímo zadávat u společností, které se na jejich tvorbu specializují, a pak je dobré vědět, kde všude se mohou vaše PR články objevit, na což je skvělá například Linketica.com, která propojuje majitele webů s inzerenty. Na tomto portálu si můžete objednat vytvoření PR článku i jeho publikaci na navštěvovaném webu.
Náš tip: Poctivé SEO práce za pár korun