Tipy, jak (poměrně) snadno zvýšit obrat v e-shopu

30 listopadu, 2021

Současná doba ecommerce přeje. V roce 2020 zaznamenaly české e-shopy více jak čtvrtinový nárůst a celosvětově vzrostl obrat o 27,6 % na 92 bilionu korun. Ale abyste si z toho velkého šťavnatého koláče utrhli alespoň nějaký ten drobek, musíte se pořádně otáčet. Konkurence nikdy nespí a beztak již následující praktiky dávno používá. Dělejte to ještě lépe a buďte o krok napřed. Prozradíme vám, jak zaručeně zvýšit obrat, a tím i zisk.

Cross-selling a upselling

Dostat zákazníka na stránky je jedna věc, přesvědčit ho k nákupu druhá. Díky technikám zvaným cross-sell a upsell můžete prodat mnohem více produktů, než kolik dotyčný původně zamýšlel. Jak? Docela snadno. Nabídněte mu dražší variantu (upselling), ale také příslušenství, bez kterého se zaručeně neobejde (cross-selling).

Sezónní kampaně

Zákazníci milují akce jako Black Friday a Cyber Monday. Pídí se po vánočních a velikonočních slevách a toužebně čekají na výprodeje všeho druhu. A víte co? Dopřávejte jim sezónní kampaně plnými doušky. Využívejte CRM systém a na základě vyselektovaných informací posílejte personifikované maily s konkrétními nabídkami, které se jen těžko odmítají.

A pokud CRM stále nemáte, vyzkoušejte například české eWay-CRM, které využijete také pro projektové řízení. Ke stažení je dokonce zdarma, a to na zkušební dobu 30 dní ve verzi PREMIUM i neomezeně ve variantě FREE.

FOMO

Akronym FOMO neboli „Fear Of Missing Out“ lze česky přeložit jako „strach ze zmeškání“. Pokud se s ním naučíte pracovat, výrazně podpoříte prodej a zvýšíte obrat. Podstatou je vytvoření obavy, že zákazníci zmeškají výhodný nákup – obvykle urgencí ohledně počtu zbývajících produktů na skladě, případně odpočtem doby, v rámci které je možné zboží zakoupit se slevou. Jakmile se zákazníka zmocní úzkost, že by mohl o danou věc přijít, respektive ji nezískat, vzroste pravděpodobnost dokončení nákupu.