Porouchaný displej notebooku není příjemná záležitost, ale bohužel patří na seznam nejčastějších závad. Pokud tento problém právě řešíte i vy, bude se vám hodit doporučení, kde si ho nechat opravit. Proč byste se měli obrátit na neznačkový servis? Odpověď vás možná překvapí.
Je-li váš notebook v záruce, pak je volba jasná. Reklamujte ho u prodejce a o nic víc se nestarejte. Situace se však může zkomplikovat v případě, že notebook v záruční lhůtě není. Vydáte-li se do autorizované opravny, počítejte s tím, že vám displej vymění za originální hardware od „velkého dodavatele“. Servisy to zdůvodňují tím, že náhradní díly pro notebooky od jiných výrobců nejsou s notebooky kompatibilní a nemohou fungovat správně a v požadované kvalitě.
Výše uvedené tvrzení však není zcela pravdivé. A to jednoduše proto, že většina výrobců notebooků (až na několik málo výjimek) nejsou výrobci displejů, které do svých zařízení montují. Nic na tom nezmění ani fakt, že to často uvádí ve svých propagačních materiálech.
Na světě je jen několik významných výrobců displejů, kteří svůj sortiment dodávají výrobcům notebooků. Ti mohou původní kódové označení skutečného výrobce překrýt svou nálepkou a „zamaskovat“ tak původ hardwaru. Ceny „originálních“ součástek jsou samozřejmě mnohem vyšší než ceny displejů od skutečných výrobců.
Nyní se vraťme k vašemu notebooku. Obrátíte-li se na prověřený „neznačkový“ servis notebooků, ušetříte za výměnu displeje spoustu peněz. V praxi se může jednat o dvojnásobek až čtyřnásobek oproti výměně v autorizované opravně. Ovšem ve srovnatelné kvalitě.
Takže ať už vám displej problikává, špatně zobrazuje nebo prasknul, oprava notebooku v neznačkovém servisu má smysl. Obrátit se můžete třeba na některou z mnoha poboček servisního centra ABAX. Počítač budete mít opět k dispozici ve velmi krátké době.